PI4ZWN Community

De VRZA is niet alleen een vereniging vòòr radioamateurs, maar vooral ook dóór radioamateurs! Daarom is er in de Community sectie op de website ruimte om elkaar te helpen op het gebied van de radiohobby. De eerste fora zijn bestemd voor de deelnemers en begeleiders van de N/F-cursus die in september 2018 gestart is.

onderwerrp bijeenkomst in januari  

RSS

pa2km
(@pa2km)
New Member Cursist
Lid geworden: 2 jaar geleden
19/12/2018 10:40 pm  

We hebben afgesproken dat we nog een onderwerp aan zouden dragen voor de cursusbijeenkomst in januari.

Veel van ons gaan aan hoofdstuk 2 beginnen. Dit gaat over componenten. Weerstanden, condensatoren, spoelen, diodes en transistoren. De meeste daarvan hebben we al besproken. De transistor nog niet uitgebreid dit zou dus een mogelijkheid kunnen zijn.

Hoofdstuk 3 gaat over de schakelingen. We hebben het al gehad over de serie- en parallelschakelingen met weerstanden en condensatoren, (en spoelen). Dit berekenen kan ik wel. Wat voor mij wel moeilijk was waren de schakelingen met spoel en condensatoren, die in een kring geplaatst als filter dienst doen. Ik noemde het al even afgelopen donderdag, de resonantie, impedantie, reactantie. Hoogdoorlaatfilter, laagdoorlaatfilter, bandfilter enz. Ook Rene gaf aan dit moeilijk te vinden. Dit zou dus wat mij betreft zeker ook een onderwerp kunnen zijn omdat hier volgens mij nogal wat vragen over komen op het examen.

Ik hoor jullie reactie graag.

Citaat
Share:

Inloggen van Registreer aub